Upprättelsen

Ja, att skammen får komma ut i luften hjälper. Tiden läker en del. Stödpersoner betyder mycket. Men en klockren revansch smäller högt! Bara några timmar efter sågningen ringde min redaktör och berättade att Svenska Dagbladet hade hört av sig och ville ha en bild på mig och att Hedda skulle recenseras. Recensionen skulle komma i tidningen på måndagen. Det blev en lång, nervös helg. Att bli sågad i SvD skulle ju va ännu värre. Den tidningen finns det ju folk som läser!
På måndagsmorgonen hängde jag på låset på Partille bibliotek (vi har inte svenska dagbladet och det här var några år innan jag hade en tanke på att kolla nätet :)) Med skakiga händer bläddrade jag mig fram till kultursidorna. Och där såg jag mig! En bild på mig alldeles intill rubriken som ropade ut: "Lovande debut" Och så följde en fin recension av Ying Toijer Nilsson. Det blev en riktig lyckodans på den ofräscha toan utanför! Ett mäktigt sväng!!
Mer om Ying i nästa post!