"Skrik så högt du kan"

En del av mitt företag (med det klatschiga namnet: Åsa Hofverbergs firma) är ju Rosa Huset förlag. Men en annan del, den som inte har med barnböckerna att göra, heter ”Skrik så högt du kan” (egentligen ”Skrik så högt du kan studios”). ”Skrik så högt du kan ” var egentligen en av sönernas projekt. Han gick i andra klass och kom hem med en underbar saga som han ”gett ut” på eget förlag. Allt var handgjort (handskrivet, handillustrerat och hand-ihop-häftat). Efter några år gav han bort namnet till mig. Vilken gåva. För mig som kämpat mot blyghet hela min uppväxt inspirerar det något oerhört att ta i från tårna och skrika så högt jag kan. Få ut allt det där jag har velat uttrycka, men inte vågat. Och så det storhetsvansinniga tillägget ”studios”. Love it. Under ”Skrik så högt du kan” ligger Kreativitetskursen än så länge. Och kanske att en liten dröm om en bok eller två kan realiseras inom ett år 

Jag är sjukt nöjd med namnet, men också med loggan. Mina kära nätverkskompisar Johanna Börjesson @traceinface och Karin Baljeu @K_art_grafiskform  har hjälpt mig med den.