Kärlekshelg - Simon ÄLSKAR att jag kallar det kärlekshelg ;)

För 17 år och en vecka sedan gifte vi oss. Jag och Simon. Eftersom jag var borta förra helgen slår vi till och firar den här helgen istället. Jag fick det i julklapp: Två konserter (Sophie Zelmani och Ane Brun), samt hotell.
Genom åren har vi kommit fram till att konsert är vårt ultimata firande. Vi har aldrig haft problem att prata med varandra, men när vi är på restaurang blir det lätt lite ”pom pom”. Jag vet inte varför. Restaurang har aldrig varit vår grej, bara. Vi har blivit det där medelålders paret som vi med fasa pekade ut som ”deprimerande” under bröllopsresan. Det gör inget. Vi vet ju själva att det inte är något deprimerande över oss.
De Sophielåtar som jag lyssnat mest på är: ”If I could” och ”Going home”. Men allt hon släppt i år (2017) är också toppen. Och när det gäller Ane skulle jag gärna vilja nämna en annan låt än ”Halo”. Men det är inte alla som kan göra en Beyoncé-cover som är bättre än orginalet. Här är Ane när vi såg henne på WayOutWest i somras.