I framtiden ...

Jag har pratat med många människor om kreativitet sedan jag drog igång Kreativitetskursen. En del hävdar att de inte är kreativa. Jag tror att de menar att de inte går och drömmer om att bli en mimare, skulptör, poet eller oljemålare. Men att börja leva ett mer kreativt liv behöver inte betyda att du säger upp dig från jobbet för att satsa på ett liv enligt ovan. Det handlar mer om att hitta ditt sätt att vara kreativ på. Att få fatt i drömmar och visioner du kanske hade för länge sedan, men som gått förlorade längs vägen.

En del av dem som jag pratat med ville lämna in en intresseanmälan till "nästa kurs". De hade inte riktigt tid, energi, pengar mm till den som skulle hållas i feb-mars, men till nästa kurs skulle allt det där ha ordnat sig.

 

Vi blev 10 st (med mig) till den kurs som var ... och jag fick betydligt fler intresseanmälningar till "nästa kurs". Jag som inte ens hade någon "nästa kurs" inplanerad...

 

Men det är klassiskt att vi alltid tror att vi ska få mer tid senare. Och att kreativiteten skjuts på framtiden. Själv tror jag att allting ska hända "i sommar". 

 

Snart går det att anmäla sig till "nästa kurs". Den är nämligen en realitet nu. Håll utkik på hemsidan!
www.rosahusetforlag.se