Välsignelsen i att be om hjälp

 
Jag startade Rosa Huset förlag hösten 2009. Long story runt det, men tills vidare nöjer jag mig med att berätta att jag ville ha en logga.
Till slut frågade jag en jag känner som har öga och begåvning för sånt (Henrik Westbacke). 
Och då hände det fantastiska att han gjorde en logga och gav mig i 40-årspresent i maj 2011!
 
Jag gillar att den ser bokförlagig ut, att den kan delas i tre delar: en för ryggen (bokens rygg, ingen svanktatuering), en för framsidan (och där blev det ju så bra att det ser ut som en skrivfjäder på H:et) och så helheten som jag brukar ha på baksidan av boken. Det kunde faktiskt inte bli bättre!
 
Jag tycker så mycket om att be om hjälp. Eller, det är en lögn, jag är fortf lite "kan själv", men vad bra det blir när jag ger upp det och ber någon annan. Säga till någon att nu har jag kört fast. Och så kan de hjälpa en bit på vägen. I bästa fall kan ens olika infallsvinklar befrukta varandra och så blir det något så mycket bättre än vad både du och jag hade åstadkommit på egen hand.